sverige behöver mig!

Tjenare bloggen!:)
Idag var vi på Kantzowska Gymnasium och fick vara elever för en dag!
Jag var på VVS- FASTIGHETS utbilldningen och samhäll!
Samhäll valde jag för att jag trodde att det var roligt och bara som nian ungefär, men det var ju SKIT (ursäkta uttrycket..) men det var skit tråkigt! Diskutera är inte min sak, o det gjorde dom verkligen där, HELA tiden.
VVS ville jag kolla på bara först för att min pappa är lärare där o inge mer, men Det var ju skit roligt att vara där och få testa på. Ja.. jag vet att jag är en tjej men vafan Sverige behöver mig inom VVS, sverige behöver flera tjej rörmokare! Det är dåligt med tjejer som blir rörmokare, men det är ju att man håller på mycket i verkstaden och men blir smutsig. Men who cares? Det är ju om det är roligt som är huvudsaken!
Vissa tjejer kollade på bygg och senare börjar där för att titta på killar! Men jag har ju redan så mycket killkompisar så visst kan väl skaffa några flera? Men jag kommer då inte gå VVS för att ha min pappa som lärare eller titta på killarna, jag kommer nog ha det som ett val för att det verkade riktigt roligt att arbeta med. Inte bara i verkstaden utan i verkligheter oxå! Att a tre år i skolan som jag verkligen ser fram emot! Känns så bra nu när jag har ett annorlunda gymnasieval och det är någonting som jag vill gå på!:)
(Och som en lockelse så tjänar man faktist runt 35.000 i månaden.) Riktigt nice säger jag bara!
Så om ni får möjligheten att testa på VVS- prova på då (men bara om man har en bra lärare dock..)
I verkstaden idag fick vi bocka rör, fick fyra fina 90 graders rör, o så fick vi täta rör! As kul

EMMY ANDERSSON, SVERIGES NYA KVINNLIGA RÖRMOKARE?

Kommentarer
Postat av: Matte

gå vvs med mig sen då? :D

2010-12-08 @ 21:22:51
Postat av: Matte

ja hos din pappa

2010-12-08 @ 21:51:49
Postat av: theresé

ah fast du ska nog inte va så där kvinnlig med klänning på jobbet sen ;)

2010-12-08 @ 22:16:21
Postat av: Pappsen

Fast det där med 35000:- var ju bara de som jobbar på traktamente, och som är riktigt duktiga...

2010-12-09 @ 14:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0