Nu är det gjort.. Nu är det klart.

hejsan sötnosar!:)
Fy min krönika var nog det jobbigate jag gjort.. herregud!! Det var extremt jobbigt att stå där och läsa.. men vill ni läsa min krönika? läs längre ner då!

Av: Emmy Anderssson

Cheerleading SM i Malmö

 

 

Jag är så irriterad och besviken just nu när jag tänker på när våra tränare berättade för oss att SM i cheerleading skulle vara i Malmö i år. Jag tycker att svenska cheerleading förbundet ska tänka på ALLA lag inom cheerleading, för att vissa lag har ju inte så speciellt mycket pengar så det kan bli en riktigt dyr resa.

 

År 2009/2010 så var cheerleading SM i Uppsala.

Men i år 2010/2011 så blev jag som sagt riktigt besviken på svenska cheerleading förbundet för att i år ska det vara i Malmö, det är inte bra alls för vårt lag eller lagen som är högre upp i Sverige. Vi kommer från köping och måste åka ungefär 57 mil, det är lite för långt tycker jag. Tänk då på dom som bor jävligt högt upp i Sverige, Hur jävla långt dom måste åka? Vi i laget tycker ju att det är kul att få åka iväg, men om man tänker på kostnaden på resan så kommer det blir bli riktigt dyrt!

Vi måste ju betala från lag kassan till att- hyra buss, hotell och det är minst två nätter som vi måste vara kvar och så behöver vi mat så klart. Det blir väldigt mycket pengar för tjugo cheerleaders och tre tränare. Jag känner mig bara så jävla irriterad. Vi måste ju även tänka på buss chauffören som ska köra oss ända till Malmö som också kommer vilja vara kvar två nätter för annars måste han ju åka fram och tillbaka flera gånger. Jag tror att det kommer bli oerhört dyrt, jag blir så arg och . Och varje gång jag tänker på det blir jag på dåligt humör och tänker på vad jag tycker att de ska göra.

 

Istället för att det ska vara i Malmö kan dom väl ha det i Stockholm, för det är ju nästan i mitten av Sverige och då får alla lag som bor långt borta åka lika långt. Visst vi kanske får det närmare, men då skulle nog alla cheerleading lag spara mycket mera pengar.

Dom pengarna som vi använder till det skulle vi kunna köpa roligare saker för. Till exempel, nya dräkter, större träningshall och bättre gymnastikmattor.

Jag tycker verkligen att svenska cheerleading förbundet ska tänka till nästa år så att alla lagen inte behöver resa så jävla långt.

Over and out. Emmy andersson.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0